sunnuntai 26. heinäkuuta 2015

So relaxed

Voisko perjantai va viikonloppu tulla enää parempaan saumaan? Tällä viikolla olen järjestänyt itselleni asunnon ja siten päässyt isosta stressistä pois. Töissä on ollut aika rauhallista, mutta parin viikon älyttömät päälle kymmenentuntiset vuorot alkavat painaa päälle. Mä päätin alkuviikosta, että menen pe-su Kouvolaan moikkaamaan mun perhettä ja rentoutumaan, joten lomafiiliksissä ollaan siis oltu tämä viikonloppu. 

Tämä kesä on ollut tosi kiireinen ja intensiivinen. Olen nauttinut melkein joka hetkestä, mutta kyllähän jatkuva liikkeessä olo on rankkaa. Viikonlopun agendana oli yrittää ola tekemättä mitään mahdollisimman paljon. Kaislamaiseen tyyliin se ei aivan onnistunut, mutta suunniteltua minuuttiaikataulua viikonlopulle ei kuitenkaan ollut. Tämäkin on jo saavutus, sillä tämän kesän trendi on suunnitella viikonloput jo kolme viikkoa etukäteen; rippijuhlat, tallinnanreissu, siskon vierailu, muuttoa ja niin edelleen. 





Perjantaina köröttelin taajamajunalla huutavien lasten ja hölöttävän pikkutytön kanssa Kouvolaan. Yleensä olen aika suvaitsevainen lapsia kohtaa, eikä niiden äänet häiritse, mutta kyllä meinasi mennä hieman hermo kun seitsemänvuotias haki mun huomiota rasistisilla kommenteilla. Perillä Kouvolassa oli onneksi hyvää ruokaa, sohva ja yksi kappale siskoja, joka halusi tehdä jotain "hullua". Telttailu pihalla olisi ollut kiva, mutta ei siellä kylmänkosteassa teltassa kuitenkaan saa kunnolla nukuttua ja mulla ei ole varaa menettää yksiäkään yöunia. Keksittiinpä sitten lähteä pyörillä hieman ennen puoltayötä joenrantaan uimaan. Keskiyön valossa, alusvaatteisillani uidessa (uikkarit on Helsingissä), soran pistäessä jalkoja ja kylmän aiheuttaessa kiljaisuja olin vaan niin onnellinen. Pyöräiltiin märissä vaatteissa varpaita palellen kotiin ja kömmin nukkumaan. Täydellinen aloitus mahtavalle viikonlopulle. 




Lauantaina lähdin aamulla äidin kanssa ostoksille; eteisen matto, farkut, olohuoneen verhot ja lakanoita löytyi ostoslistalta. Mä todellakin välitän miltä mun kämppä näyttää, mutta rajallisella budjetilla täytyy aina välillä tehdä soveltavia ratkaisuita ja odotella ennen kuin ostaa ensimmäisen vastaantulevan jutun, jonka haluaa. Kesäalennusmyyntejä kannatti tälläkin kertaa odottaa, sillä sain verhot hintaan 15 € / klp (normaalisti 35 € /kpl) ja eteisen maton sain 50% alennuksella. Iltapäivällä tehtiin ostosreissu kaksi siskon bikineitä ostamaan ja samalla sijoitin uuteen liikuntahuppariin, shortseihin ja clasulta ostin ilmatäytteisen sängyn vieraita varten. Illalla koko perhe oli koossa; mä istuin vanhempien kanssa grillailemassa ja syötiin kaikki yhdessä. Myöhemmin kävin vielä melkein 1,5 h lenkillä koiruliinin kanssa, oli maailman parasta pysähtyä mun lempparipaikalle ja sitten hölkätä saunaan. Rentoilupäivän lopuksi kävimme vielä nuorimman siskon kanssa mustikassa. Mikäköhän järki oli lähteä klo 23 maissa mustikkaan, en tiedä, mutta hyvä idea se silloin oli :D 




Tänään sunnuntaina olen mm. ostanut sohvan (80 € tori.fi:stä, miten on mahdollista että kaikki uudet kivat sohvat on yli 300 euroa???), ihanan ihanan ihanan sisustustaulun ja yhden työpaidan. Sisustustauluista, tuollaisista tekstillisistä, en yleensä niin pidä, sillä ne on niin kliseisiä, mutta tämä todellakin iski. Jokainen lause tuossa taulussa kuvastaa, sitä mitä haluan toteuttaa jokapäiväisessä elämässä, joten vähät siitä oli se kliseinen tai ei. Vähän ahdistaa kamala rahanmeno, mutta kyllä se tästä tasoittuu parin kuukauden aikana. Mieluummin vedän nyt tiukemmalle ja ostan kaikki jutut kerralla kuin elän puolivalmiissa asunnossa, koska tällä hetkellä oman kodin saaminen on mulle niin tärkeää. Muuten tänään en sitten tehnytkään paljoa mitään; makailin sohvalla, kävin lenkillä, katsoin leffaa ja kunhan koomailin. Hyvä näin, sillä huomenna on taas töitä ja rento sunnutai oli juuri mitä tarvitsin. 




Nyt olen junassa kohti Malmia ja sitten pikapikaan nukkumaan. Toivottavasti teillä oli kiva viikonloppu ja saitte levättyä :) 









Ei kommentteja:

Lähetä kommentti