perjantai 7. elokuuta 2015

Hyvästi Malmi

Viimeistään tässä vaiheessa mun muuttamiset alkavat mennä hieman naurettaviksi, mutta tässä sitä ollaan: edessä on muutto Lappeenrannasta Kouvolaan, Kouvolasta loput kamat messiin ja sitten Stadiin, jossa on vielä muutto Malmilta Pukinmäkeen. Vielä vähän aikaa sitten laskin, että muuttoon on enää kolme viikkoa, mutta niin vain tämä aika on hujahtanut menemään ja the weekend on käsillä. Nyt istun viimeistä kertaa mun Malmin asunnon pardella ottaas ardee ja fiilis on aika superinnostunu.

En siis tupakoi, hyh hei ällötys sentään, vanhan asukkaan jäämiä, joihin en ole halunnut koskea


Pukinmäen kämpässä on nyt kaikki valmiina. Kotivakuutus (kiitos isän, soo soo minä kun en ole ennen hankkinut), sähköt ja kassissa cillit bangia vessanpesua varten. Myös eka huonekalu on paikallaan, sillä ostin sen tori.fi:stä 300 metrin päässä asunnolta. Voisin jossain vaiheessa kirjoitella enemmän mun huonekaluista, sillä kaikenkaikkiaan kämppä on mun mielestä tosi tyylikäs, vaikka tarinoiden perusteella niin ei välttämättä uskoisi. Oikein kunnon sisustushöperönä olen suunnitellut jo ainakin 10 eri versiota mun uuden kodin huonekaluratkaisuista ja pohjapiirrustuksista ja nyt lopullinen versio on lyöty lukkoon. Ette arvaakaan, miten hauskaa mulla oli kun suunnittelin tuota. Parasta tuossa floorplanner.com sivuston ohjelmassa on se, että se on ilmainen ja että sillä voi katsella asuntoa kolmeulotteisesti kun vain lisää huonekaluille korkeudet. Im in love, tsekatkaa ihmeessä, jos siellä on muitakin sisustusintoilijoita :) 




Erillisen sisustuspostauksen kirjoittelen sitten kun mulla on uudesta kodista kuvia, mutta onneksi olen säästynyt suhteellisen vähillä ostoilla. Opiskelijalle / vasta kaksi kuukautta työskenneelle muuttaminen on ihan TA JUT TO MAN kallista, joten jos olisin tarvinnut paljonkin enemmän juttuja, niin ei mun budjetti olisi pitänyt, ei sitten ollenkaan. No joo, ei se nytkään ihan täysin pitänyt, sillä tässä kuussa maksan viiden kuukauden vuokrat (malmi+ lappeenranta + uusi asunto + kahden kuun takuuvuokrat), ostin pyykinpesukoneen, sohvan ja niin edelleen. Lisäksi kuluja tulee tietty myös vuokra-autosta, siivoustarvikkeista, bensoista, muuttoruoista ja en edes uskalla ajatella, että mistä muusta. Onneksi kuitenkin tiedän, että vaikka tässä kuussa onkin tällaista niin kovin montaa kuukautta ei tarvitse maksaa viittä asuntoa. 

Kaikenkaikkiaan muuttofiilikset on aivan loistavat. En malta odottaa, että saan oman kodin, mun omat keittiötarvikkeet, mun oman sängyn, oman ehjän telkkarin ja kaikki mun kotijutut. Tämä malmin asunto oli kaikkein paras mahdollinen tähän saumaan hinnan, sijainnin ja kalusteiden puolesta, mutta ei tästä tullut semmoista omaa kotia missään vaiheessa. Nyt on niin ihanaa, kun saa oman paikan, missä rauhoittua, pyykkäillä, laittaa ruokaa, leipoa ja ihan vain olla. Ainut miinus malminasuntoon nähden on se, että uudessa kodissa ei ole parveketta, mutta eipä nämä kesäilmat varmaan enää kovin pitkään jatku. 



Nyt kerään kaikki voimat ja alan pakkaamaan/siivoamaan täällä Malmilla. Juna Kouvostoon lähtee (tajuaa, ettei tiedä mihin aikaan on buukannut junansa ja avaa vr:n sivut) hieman jälkeen seitsemän ja siihen mennessä viimeistään pitäisi olla täällä kaikki valmiina. Todennäköisesti ei ole, mutta eipä se mitään. Mulla kun on tämän asunnon avaimet vielä seuraavan kuukauden verran niin joudan tulla tekemään loppusiivouksen sitten myöhemminkin. Illalla saatan sitten mennä taas yömustikkaan elleivät rakkaat siskoni ole poimineet mulle mustikoita valmiiksi ja jos taas mua odottaa mustikkayllätys kotona, niin sitten saatan pyhittää illan vaikka yöuinnille. 

Reipasta ja rentouttavaa viikonloppua kaikille! 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti